2018. január 9.

KÓKUSZOS KÖLESTORTA (tej, glutén és majdnem cukormentesen)

kókuszos kölestorta egészségesen

Szerintem mindenki degeszre tömte a pocakját az ünnepek alatt, velem egyetemben. Vágytam valami édesre, de nem szerettem volna növelni a fenekem körfogatát, azt sikeresen megtettem karácsonykor 😊Így gyorsan az ezerarcú, csodás köleshez nyúltam.
Számomra teljesen érthetetlen, hogy miért nem terjedt el jobban a magyar háztartásokban ennek a közel 10 ezer éve ismert gabonának a használata, hisz annyi, de annyi jó tulajdonsággal rendelkezik és az ára is teljesen rendben vagyon. 

Íme, pár jótékony tulajdonsága a teljesség igénye nélkül

- kiválóan lúgosít
- könnyen emészthető, nem okoz puffadást
- gluténmentes
- szilícium tartalma miatt, fényessé teszi a hajat, a körmöket  és a fogakat erősíti
- megállítja az érelmeszesedést, visszaállítja az erek rugalmasságát, így      normalizálja a vérnyomást
- segít a diétában, a benne található víz-oldékony rostoknak köszönhetően erősíti a teltségérzetet és lassítja a gyomor kiürülését.
- késlelteti az öregedést
-rákmegelőző
- szabályozza az anyagcserét
- segíti a zsírégetést......

Nem tudományos értekezést szerettem volna írni, csak fontosnak tartottam kiemelni pár jó tulajdonságát, hátha kedvet kap valaki a fogyasztásához.


Akkor beszéljünk végre, erről a finomságos és egészséges tortáról.
Azért írtam, hogy majdnem cukormentes, mert került bele kevés kandírozott gyömbér és citronát és azok bizony tartalmaznak cukrot, de ezeket elhagyva teljesen cukormentes lesz, hisz eritrittel készítettem.

Itt olvashatjátok a friss málnával készült verziót.


Hozzávalók

30 dkg köles
10 dkg kókuszreszelék
25 dkg eritrit
8-9 dl. mandulatej
4 tojás
1 csipet só
1/2 vaníliarúd kikapart magja
1 citrom reszelt héja
10 dkg citronát
5 dkg kandírozott gyömbér
5 dkg aszalt sárgabarack
2 e.k. kókuszolaj v. étolaj
2 dkg szeletelt mandula


kókuszos kölestorta 

Elkészítés

A kölest öblítsd át, majd tedd egy fazékba, öntsd fel a mandulatej felével, adj hozzá egy csipet só, a kókuszreszeléket és az apróra vágott aszalványokat. Keverd el, majd kezd el főzni. Fedővel takard le, a lángot vedd kicsire és időnként megkeverve, hagyd puhulni. Amikor felszívta a folyadékot, azt folyamatosan pótold és reszeld bele a citromhéjat és kapard bele a vaníliamagokat is. Add hozzá az édesítő 2/3 részét is, keverd el, kóstold meg, ha nem találod elég ízletesnek adj még hozzá édeset vagy citromhéjat.
 8-9 dl mandulatej ment bele, nem méricskéltem.
Most baromi nehezen puhult meg a köles, majdnem 1 órát küzdöttem vele. Másodszor jártam így, de általában fél óra bőven elég szokott lenni. 20-25 perc lassú főzés után, lefedve hagyd lehűlni. Amennyiben kemény maradna, akkor még főzd egy keveset, csak ügyelj arra, hogy sűrű legyen a végeredmény.
A 4 egész tojást verd fel sűrű habosra a maradék eritrittel.
A kölesben keverd el a kókuszzsírt vagy az étolajat.
Egy kapcsos tortaformát (20-22 cm átmérőjű) bélelj ki szilikonos sütőpapírral.
A sütőt melegítsd elő 165 fok légkeverésre.
A kihabosított tojásokkal keverd el a langyosra hűlt kölest.
Töltsd a kibélelt tortaformába.
A tetejét sűrűn szórd meg a szeletelt mandulával és told az előmelegített sütőbe.
A sütési idő letelte előtt 10 perccel még szórj egy kis kókuszreszeléket is a tetejére.
Nálam 40 perc alatt készült el, tűpróba ajánlott.

Langyosan és hidegen is nagyon finom. Melegen nem, de langyosan már jól szeletelhető.

kókuszos kölestorta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...