2017. június 20.

VÖRÖSBORBAN PÁROLT BORJÚLÁBSZÁR CSERESZNYE CSATNIVAL


vörösborban párolt borjúlábszár

Hatalmas nagy kedvencem a borjúlábszár. Igazából Osso bucco-t szerettem volna készíteni, de mint tudjuk ahhoz keresztben kéne fűrészelni a lábszárat a csontjával együtt, na már most ilyen formában nem állt rendelkezésemre az alapanyag, mivel a hentes szerint előre kell szólni ilyen esetben, mert a normális magyar ilyet nem vesz. Na kérem szépen, én valóban nem vagyok normális magyar, de jelen esetben csont nélkül kellett megvásárolnom a lábszárat. Az eredeti tervemtől semmi sem tántoríthatott el, így elkészítettem a"lyukas csontot" csont nélkül 😜Az íze fenséges, a hús szinte szétesett, oly puha volt, hát hiányzott belőle a csont, üsse kavics, került bele helyette pár szem parázsburgonya, így is imádtuk. Aztán arról már nem is beszélve, hogy valami mennyei volt hozzá a cseresznye csatni.


Hozzávalók

90 dkg borjúlábszár (lehet több is)
1 hatalmas hagyma
3 sárgarépa
2 szálzeller
20 dkg gomba
3 gerezd fokhagyma
1 paprika
1 paradicsom
12 szem parázsburgonya
2-3 e.k. olíva
2 szál friss rozmaring
1 t.k. szárított rozmaring
1 k.k. kakukkfű
3 babérlevél
1 k.k. bazsalikom
1 k.k. chili pehely
1 k.k. oregánó
1 k.k. fekete bors
5 szem szegfűbors
1 k.k. fahéj
2 dkg szárított vargánya
2 dl vörösbor
2 dl víz
1 t.k. étkezési keményítő
nagy csokor petrezselyem
cseresznye csatni


Elkészítés

A húst 4 nagy darabra vágtam.
Egy serpenyőben hevítettem 2 evőkanál olívát és azon minden oldalról alaposan átpirítottam (kérgesítettem. Persze, lehet úgy is, hogy lisztben forgatod a húst és úgy pirítod körbe, akkor nem kell keményítőt adni hozzá, de én jobban szeretem a liszt nélküli verziót.
A  körbesütött húsokat tedd egy cserépedénybe vagy hőálló edénybe.
A répát és a gombát is vágd nagyokra és a visszamaradt olajon ezeket is pirítsd át.
A zellert és a hagymát is vágd durvára és a répa után ezeket is forgasd át a serpenyőben, majd ezek is mehetnek a tűzálló tálba.
A paprikát é paradicsomot apróra vágva add a többiekhez.
A vargányát 2 deci forró vízbe áztasd be.
A parázsburgonyákat is szórd a húsra.
A húsokat öntsd fel vörösborral, a vargánya levével. Add hozzá a fűszereket - a petrezselyem kivételével-  és a vargányát.
A hideg sütőbe told be a lefedett húsos edényt, állítsd 200 fokra a hőmérsékletet és hagyd, hogy alaposan felmelegedjen az edény tartalma. 25 perc után vedd vissza a hőmérsékletet 150 fokra és 2,5 órát hagyd puhulni.
Végül vedd le a fedőt és hagyd, hogy kissé elpárologjon a lé.
Kevéske keményítőt keverj el, 1 kanálnyi hideg vízzel és öntsd az edénybe.
Keverd el, kóstold meg, ha kell még fűszerezd és hagyd összeforrni a keményítővel.
3 órát sütöttem, a végeredmény elképesztően omlós és ízletes lett.
Amennyiben nagyon híg a lé, szűrd egy edénybe és forrald 10 percet.
Tálaláskor halmozd egymásra az összetevőket és gazdagon szórd meg petrezselyemmel.
Nálam cseresznye csatni került mellé, igazán különlegessé téve a fogást.


vörösborban párolt borjúlábszár


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...