2012. március 21.

A TÖKÉLETES MEGGYES-MÁKOS LEPÉNY

Meggyes, mákos "álom lepény"

Ez a süti, egy csoda! Annyira puha, szinte kifolyik belőle a töménytelen töltelék. Nem lehet leírni mennyire finom, ezt meg kell sütni !
Próbáltam most nagyon odafigyelni, mindent precízen lemértem. Általában csak érzésre teszem bele az alapanyagokat. Erre jó ez a blog, hogy kénytelen vagyok odafigyelni. A dédi is így főzött, elmondta az alapanyagokat és tudod annyit adjál hozzá, amennyit felvesz....Igen, Ő így adta át a tudományát. Eleinte nagyokat pislogtam, bátortalanul elkezdtem és mindig valami jó sült ki belőle. Sajnos én ugyanezt csinálom. Kérdezik mennyi sót tegyenek a levesbe, én pedig tanácstalanul állok, nem tudom mit mondjak. Az ételek illatán lehet érezni, hogy elegendő v.sem, ha nem érezzük, akkor kóstoljunk.
Térjünk vissza ehhez a csodálatos meggyes költeményhez.

Hozzávalók

Alsó tészta

 25 dkg liszt
1 e.k. cukor
1 db tojássárgája
1 csipet só
12 dkg margarin
reszelt citromhéj
2 e.k. hideg víz

Töltelék

20 dkg darált mák
1 ü.meggybefőtt
3 e.k.cukor
3 e.k. meggylekvár
1 tk fahéj
reszelt citromhéj

Felső réteg

4db. tojásnak a fehérje
3 sárgája
3 e.k. cukor
3 e.k . liszt
3 e.k. tejföl
vanília aroma v. kivonat

Elkészítés


1.A mákot a meggy levével kb. a felét használtam, 3 e.k. cukorral, és 3 e.k. meggylekvárral és a citrom héjjal főzzük meg( pár perc). A gyümölcsöt akkor adom hozzá, mikor levettem a tűzről.


2. Az aljához valókat alaposan gyúrjuk össze. Hamar összeáll. Majd nyújtsuk ki. Kicsit szakadozni fog, de semmi gond ez ilyen.Tegyük a kivajazott és lisztezett kapcsos formába. Az ujjainkkal nyomkodjuk szét a tésztát egyenletesen, ahol elszakadt pótoljuk. Készítsünk 1-2 cm peremet.
A 170 C fokra felmelegített sütőben 16 percig sütöttem. Akkor jó, amikor a tészta pereme barnulni kezd.


3.Amíg sül az alsó réteg készítsük el a felsőt.A fehérjéket verjük kemény habbá.A sárgákat a cukorral keverjük habosra, majd adjuk hozzá a lisztet és a tejfölt és 1 csipet szódabikarbónát.


16 perc után vegyük ki a tésztát, oszlassuk el rajta a tölteléket, öntsük rá a tojáskeveréket és tegyük vissza a sütőbe kb.  25 percre.
Jobban járunk, ha kihűlés után szeleteljük, de nálunk ezt sosem lehet kivárni.

         


Meggyes, mákos álom


Igen, igen, kicsit babrás, és sokat kell mosogatni utána, de MEGÉRI!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...